• K inspiraci
    K inspiraci
  • Články » „Články“

    Tajemství jídla

    Bylinné přípravky firmy Energy jsou velikým pomocníkem na cestě ke zdraví. Jejich účinky lze výrazně urychlit vhodnou dietou s omezením příjmu nebo s vyloučením některých druhů potravin, jako masa, kávy, cukru, salámů, chemicky konzervovaných potravin z jídelníčku.

    Asi před 2 500 lety, vychválil Hippokrates, praotec medicíny, schopnost lidského těla samouzdravování, kterou nazýval physis. Právě tak jako Číňané, považoval i on výživu za základ zdraví, přičemž svou platnost do dnešní doby neztratila jeho známá věta "Tvoje výživa budiž tvým lékem a tvůj lék budiž tvou výživou".

    Dnes není možné vrátit se ke stravovacím návykům minulosti, i když máme tendenci označovat stravu našich předků za správnou a zdravou. Zdroje stravy našich předků byly přírodní, kdežto dnešní potraviny obsahují barviva, stabilizátory, sladidla a konzervační prostředky. Zvolte si svůj směr zdravé výživy a v něm se zaměřte na potravu s nízkým obsahem tuků, s nízkým obsahem soli a cukru, vyhýbejte se červenému masu a chemicky zpracovanému masu (uzeninám), omezte příjem mléka a mléčných výrobků, zvláště tavených sýrů, jezte potravu s vysokým obsahem vlákniny, pijte dostatečné množství čisté vody a denně užívejte doplňkové živiny ve formě potravních doplňků.

    Organismus je systém, který je nesmírně citlivý na každé jídlo. Podle základního principu pentagramu je ke každému hlavnímu tělesnému orgánu určena jedna barva a chuť. Potravina stejné barvy a chuti pak působí především na příslušný orgán. Zelí a hlávkový salát - zelená - pomáhají játrům a žluči. Červená - od papriky až po rajče - posiluje srdce a krevní oběh. Žlutá - banán a citron - působí blahodárně na mysl, fyzicky na žlučník. Kyselá okurka a nakládaná zelenina vůbec posilují játra, hořká zelenina oproti tomu krevní oběh a střeva. Kdo rád mlsá, dělá dobře svému žaludku a slezině, neboť sladká chuť tyto orgány posiluje. Ostré chilli čistí plíce a tlusté střevo, slaneček je zase prospěšný ledvinám a močovému měchýři. Nezapomínejte ale, že všeho moc škodí a mnohdy působí opačně.

    Podle orgánových hodin by bylo ideální snídat až v devět hodin, kdy už začíná aktivita žaludku klesat. Stejně tak zjistíme, že najíst se hodně na noc, kdy jsou v nejvyšší činnosti játra a žlučník, není příliš moudré. Zkuste se řídit těmito základními principy a k nim připojte střídmost v jídle. Zázraky nečekejte, ale vy i vaše orgány budou spokojeny.

    Ne každý je schopen změnit své stravovací návyky najednou, je však žádoucí, aby se k ideálu alespoň co nejvíce přiblížil.

    Zdroj: Energy a.s.

    Komentáře

    příspěvků 0

    Přidat nový příspěvek

    :
    :
    :
    čtrnáct mínus deset =   Napište výsledek, jednu číslici.
      Toto pole prosím nechte prázdné, jinak se zpráva neodešle.

    Vyhledávání

    Rychlý kontakt

    e-mail
  • Úvodní stránka
  • Obchodní podmínky
  • Diskusní příspěvky
  • Články
    • Nejčastější dotazy
    • Kontakty
    • Uživatel

      nepřihlášen
       přihlásit / vytvořit účet
      ČNB 22.02.2018
      1 EUR euro = 25,315 CZK